söndag 30 november 2014

Kampen mot graviditetskilorna

Min kamp mot graviditetskilorna fortsätter.

Resultat
På knappt 5 veckor visar vågen - 6,8 kg.
Sedan i sommras visar vågen -9,3 kg.
Kvar till första delmålet, dvs min vikt innan sista graviditeten 1,5 kg.

Den snabbare viktnedgången nu i slutet beror på att jag sedan nästan 5 veckor tillbaka dricker nutrilett måltidsersättning. Första 3 veckorna körde jag enbart nutrilett och nu varierar jag med något nyttigt mål mat lite då och då.
Min stora last utöver detta är kaffe.....jag dricker massor av kaffe.

Man kan ha olika uppfattning om att gå ner i vikt på detta sätt, men för mig fungerar det bra. Jag känner mig mycket piggare och börjar trivas med mig själv igen. Självklart är det ett måste att lägga om kosten och träna för att kunna behålla sin vikt sen.
Med min utbildning i ryggen med inriktning idrott, hälsa och kost så borde jag klara även det, allt handlar om att tänka rätt och förändra sina vanor.


Inga kommentarer: