torsdag 30 december 2010

Läkarbesök igen.

Idag har jag varit tillbaka hos läkaren. Jag har dragit på mig akut bakteriell bronkit och tonsillit (tonsillit betyder halsfluss). Det var iaf tur att jag kom idag sa läkaren, hade jag väntat längre så hade bakterierna hunnit gå ner längre (i lungorna) vilket hade resulterat i dubbelsidig lunginiflamation samt att jag hade blivit inlaggd och fått firat nyår på sjukhuset. Mitt infektionsvärde har stigit från 15 till 124 på två dygn dvs. sju dubblats.
Tydligen så var hostmedecinen jag fick i tisdags bra vid rethosta inte vid slemhosta, vilket resulterar i att om man inte hostar upp slemmet och det stannar kvar i lungorna och man får snabbt lunginiflamation. Nu har jag fått en ny hostmedecin (molipekt) som ska lösa upp slemmet samt att jag ska äta antibiotika i 14 dagar.
Nu ska jag lägga mig och sova, tur att jag har en underbar familj som ställer upp och hjälper mig med Anton.

Inga kommentarer: